Välkommen till Tekniska Verkens kundforum. Här hittar du vanliga frågor och svar och har möjlighet att ställa din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan.
FELANMÄLAN
Gäller ditt ärende en felanmälan gör du den direkt på vår webb.
Akuta fel som kräver en omedelbar åtgärd bör alltid ringas in till 0980-707 23.
Personliga ärenden som fakturafrågor samt frågor som rör ditt abonnemang behandlas inte här utan hänvisas till vår kundservice på telefon 0980-707 23.
Vi gör Kiruna! Varje dag skapar vi ett välfungerande liv och samhälle för Kirunaborna - hemma, på jobbet och på fritiden. För ditt Kiruna idag och i framtiden.
Tekniska Verken är stolta över att vara en del av människors vardag. Vi ser till att gatlampor lyser, vägar är plogade, avfall tas omhand, att bostäder är varma, att de minsta har säkra lekplatser och att vi har gott vatten i kranarna. Vi arbetar i midnattssol, norrsken, snöstorm och myggiga sommarkvällar. Vi finns i fjällvärlden, skogarna och längs orörda älvar. Vår drivkraft är en hållbar och ansvarsfull utveckling inom samhällsservice och miljö.
Privatpersoner faktureras en del i förskott som man kan läsa på fakturan, så det kommer nog aldrig stämma exakt med verkligheten eftersom ingen vet förbrukningen som inte har hänt ännu. (Fakturan som just gick ut är tom 230331.)
Vill man få in avläsningar oftare än två gånger per år får man gärna logga in på ”mina sidor” och själv registrera en avläsning.
mvh
Som jag förstått det så är det samma då även fjärrvärmen är vatten som kommer in.
Vattenmätare är vi enligt lag skyldig att byta ut vart tionde år, dricksvatten räknas som livsmedel så det är hårt reglerat.
mvh