Välkommen till Tekniska Verkens kundforum. Här hittar du vanliga frågor och svar och har möjlighet att ställa din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan.
FELANMÄLAN
Gäller ditt ärende en felanmälan gör du den direkt på vår webb.
Akuta fel som kräver en omedelbar åtgärd bör alltid ringas in till 0980-707 23.
Personliga ärenden som fakturafrågor samt frågor som rör ditt abonnemang behandlas inte här utan hänvisas till vår kundservice på telefon 0980-707 23.
Vi gör Kiruna! Varje dag skapar vi ett välfungerande liv och samhälle för Kirunaborna - hemma, på jobbet och på fritiden. För ditt Kiruna idag och i framtiden.
Tekniska Verken är stolta över att vara en del av människors vardag. Vi ser till att gatlampor lyser, vägar är plogade, avfall tas omhand, att bostäder är varma, att de minsta har säkra lekplatser och att vi har gott vatten i kranarna. Vi arbetar i midnattssol, norrsken, snöstorm och myggiga sommarkvällar. Vi finns i fjällvärlden, skogarna och längs orörda älvar. Vår drivkraft är en hållbar och ansvarsfull utveckling inom samhällsservice och miljö.
Sand för halkbekämpning
Privatpersoner kan inte längre hämta sand hos Tekniska Verken för halkbekämpning kring den egna fastigheten.
Beslutet beror på att tjänsten missbrukats, vilket lett till ökade kostnader samt skapat orättvisa förhållanden mellan olika orter.
Tekniska Verken ansvarar fortsatt för att sanda kommunala vägar och gångbanor, men för den egna fastigheten behöver privatpersoner själva ordna med sand.
Tack för er förståelse!