Välkommen till Tekniska Verkens kundforum. Här hittar du vanliga frågor och svar och har möjlighet att ställa din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan.
FELANMÄLAN
Gäller ditt ärende en felanmälan gör du den direkt på vår webb.
Akuta fel som kräver en omedelbar åtgärd bör alltid ringas in till 0980-707 23.
Personliga ärenden som fakturafrågor samt frågor som rör ditt abonnemang behandlas inte här utan hänvisas till vår kundservice på telefon 0980-707 23.
Vi gör Kiruna! Varje dag skapar vi ett välfungerande liv och samhälle för Kirunaborna - hemma, på jobbet och på fritiden. För ditt Kiruna idag och i framtiden.
Tekniska Verken är stolta över att vara en del av människors vardag. Vi ser till att gatlampor lyser, vägar är plogade, avfall tas omhand, att bostäder är varma, att de minsta har säkra lekplatser och att vi har gott vatten i kranarna. Vi arbetar i midnattssol, norrsken, snöstorm och myggiga sommarkvällar. Vi finns i fjällvärlden, skogarna och längs orörda älvar. Vår drivkraft är en hållbar och ansvarsfull utveckling inom samhällsservice och miljö.
Latrin lämnas på återvinningscentralen och det får aldrig slängas i restavfallet. För att vi ska kunna ta emot latrin krävs att ett godkänt och tättslutande latrinkärl används. Kärlet ska rengöras på utsidan och måste vara fritt från påsar och tejp innan du lämnar in det till återvinningscentralen. Vill du kompostera latrin? Vänd dig till Miljökontoret för mer information om latrinkompostering.
Godkända latrinkärl kan du köpa på Kiruna återvinningscentral.
När man köper ett latrinkärl hos oss på återvinningscentralen är kostnaden för hantering med i priset. Så efter inlämning av ditt fulla latrinkärl så behöver man köpa en ny latrintunna.
vad kostar ett latrinkärl när man lämnar in en fylld??och köper en på åv stationen
Du kan ringa Eva-Lotta Karlsson på nummer 0980/70357 så hjälper hon dej med dina frågor.
Mvh
Lisa Rolund